Blog

Wij begrijpen dat je als ondernemer dagelijks tegen financiële vraagstukken aanloopt die de boel vertragen. Blijf via onze blogs op de hoogte van belangrijke onderwerpen, wijzigingen en trends in de financiële sector. We plaatsen regelmatig nieuwe berichten over van alles wat te maken heeft met accountancy, boekhouding en het ondernemersleven.

Een financieel plan maken voor starters, why and how?

Bent u van plan om een bedrijf op te richten en wilt u graag weten of uw ondernemingsplan financieel haalbaar is? Dan is het belangrijk om een financieel plan op te stellen. In dit artikel bespreken we wat een financieel plan is, waarom een financieel plan zo belangrijk is, waar deze uit bestaat én hoe u deze opstelt.

Een concurrentieanalyse maken voor uw ondernemingsplan? Dat doet u zo

Iedere (startende) ondernemer krijgt te maken met het opstellen van een concurrentieanalyse. In het kort geeft een concurrentieanalyse waardevolle inzichten voor ondernemers over hoe hun toekomstige onderneming eruit moet zien. We leggen u graag uit wat een concurrentieanalyse precies is, hoe u deze opstelt en hoe wij u hiermee kunnen helpen.

Waarom zou ik de salarisadministratie uitbesteden?

Salarisadministratie uitbesteden of toch zelf doen? In dit artikel gaan we in op de voor- en nadelen van het uitbesteden van loonadministratie.

Wilt u een horecazaak starten in 2024? Volg dit stappenplan!

Een horecazaak tijdens de crisis te starten voelt misschien vreemd, maar ook de huidige periode biedt volop kansen voor nieuwe ondernemers. Wij helpen u graag op weg met verschillende tips en dit stappenplan.

Stappenplan: hoe in 8 stappen uw financiële administratie weer op orde brengen

Veel ondernemers worstelen met hun financiële administratie. Bekijk dit stappenplan waarmee u de financiële administratie weer goed op orde kunt brengen.

Wat is een geconsolideerde jaarrekening en waarom heb ik deze nodig?

Er zijn een hoop ondernemingen die één of meerdere dochtermaatschappijen hebben. Er wordt dan voor iedere onderneming een jaarrekening opgesteld voor alle onderdelen. In dit geval is het een logische stap om de jaarrekeningen samen te voegen in een geconsolideerde jaarrekening. Zo krijgt u beter inzicht in de financiën van de gehele groep.